luni, 31 martie 2014

Cursuri colorate

Sâmbătă seara, prieteni buni, restaurantul meu preferat, lumină moderată, muzică bună în surdină, cea mai bună pizza din lume, vin alb aromat... Era așa bine, calm, liniștit, eram relaxată, deci, contrar obiceiului meu de a vorbi puțin, trăncăneam veselă și fericită despre orice găsea neuronu' dosit prin sertarele minții.

După ce am dezbătut, cu simț de răspundere, subiecte de maximă importanță: vară, concediu, mare, telecabină, căței, motani care mănâncă tot, gărgărițe și-alte asemenea, am trecut la chestii serioase. Și a fost de ajuns să pomenească una dintre noi cuvântul cursuri, că toată discuția s-a canalizat pe asta. Și-am luat, și-am disecat, dar toate dădeau cu minus... Asta până am zis eu timid: am auzit de cursuri unde înveți să pictezi pe unghii.

S-a făcut brusc liniște și s-au uitat la mine, credeau că glumesc. Dar, nu, eu vorbeam cât se poate de serios. Sunt un mic artist care face lucruri handmade. Pictez pe sticlă, cutii, pietre, scoici și multe alte obiecte. De ce nu aș picta și pe unghii? Deja o fac, că ori de câte ori pictez ceva, reușesc să-mi spoiesc unghiile mai ceva ca un curcubeu! Dar, ceva îmi zice că doamnele care-s în căutare de unghii deosebite ar vrea altceva... Deci, ar cam fi nevoie de un curs...

Am scos tableta din rucsac și, profitând că aveam net wireless acolo, dau o căutare simplă: curs Nail Art și Google, ca geniul din lampă, îmi îndeplinește dorința și-mi afișează tot ce știe el despre asta. Am dat click pe cursuri Maraviglia unghii false, că mi-a plăcut cum sună, așa, oleacă misterios... Și brusc mă trezesc în raiul cursurilor despre tot ce ține de înfrumusețare feminină: cosmetică, coafor, unghii false, gene false, nail art, tatuaj cosmetic, manichiură pedichiură... Nu știi la ce să te uiți mai întâi, dar, primul lucru care mi-a sărit în ochi a fost că, în urma tuturor cursurilor, primești un certificat acreditat de Ministerul Muncii și Educației!

Am intrat mai întâi la cursurile de gene false, că mereu m-au fascinat femeile care au așa ceva. Am continuat cu cele de tatuaj cosmetic, care mi s-au părut foarte faine: în doar două zile înveți cum poți, cu ajutorul tatuajului sau al machiajului semipermanent, să corectezi unele defecte și să subliniezi trăsăturile feței. Următorul click a fost pe cursurile de unghii false. Foarte interesant...nu numai că înveți o mulțime de tehnici, dar mai e și că diploma e recunoscută internațional și ai și un curs bonus: cel de nail art! Și aici e ce mă interesa pe mine...

Așa am aflat că pe unghii se pictează cu culorile pe care le folosesc eu, acrilice, care-s pe bază de apă și nu miros, se usucă repede și-s foarte comode de folosit. Pictura în ploaie, tehnica pensulei plate și pictura chinezească sunt câteva dintre lucrurile pe care le înveți acolo, în schimbul unei taxe mai mult decât convenabilă...

Nu știu cât de convinse au fost prietenele mele de toate astea, că-i tot dădeau înainte că trebuie să ai talent la desen ca să te pricepi la pictat unghii, deși eu le tot repetam că nu ai nevoie să fii Picasso ca să faci așa ceva...eu, în schimb, am fost cucerită de ideea asta: cât de fain ar fi, pe lângă tot ce pictez eu, să devin și nail artist cu patalama? Să fac femeile frumoase și mai frumoase...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu