miercuri, 25 iulie 2012

The time of my life

I'm back!

A fost... Frate... A fost... Nici nu știu cu ce să încep... Neuronu' meu încă nu și-a revenit complet. Că săracu' de el, a avut de pătimit rău zilele astea! A fost murat sârguincios în multă apă de mare, apoi pus la uscat direct la soare. Marinat în bere, afumat cu miros de mici, amețit cu imagini de hamsii multe, rumene, plutind în mujdei. Clătit cu apă de duș când rece când prea fierbinte. Lăsat apoi în bătaia vântului de seară/ noapte să se învioreze. Trezit la 5 dimineața să vadă cum "iese" soarele fix din mare. Ținut treaz până după miezu' nopții să emită tâmpenii, setat pe modul: râs tembel, continuu, din orice. Sau să asculte povești sinistre la lumina lanternei cu trei baterii mari. Lăsat să doarmă, de capu' lui, pe plajă sau sub copac, până era trimis fuguța la umbră sau învelit grijuliu cu păturica să nu tremure. Desigur, e vorba de copacul cu fructe care-ți fac gura pungă și care nu se mănâncă! Și încă prin câte a mai trecut micuțul de el zilele astea... Da' parcă și-a mai revenit din extaz, poate reușește să ne zică ceva coerent. Deci, să vedem...

Și se făcea că s-au întâlnit, în gară, la ceas de taină, când se crăpa de ziuă, cea fromoasă, cea bună rău, cea fabuloasă, cel glorios (sau cea glorioasă, depinde de surse...) și cea valoroasă. Care dormind în mers, care cu cafeaua aproape de nas, care ținându-se de mingea curcubeu da' toți zâmbind! A urmat un tren umplut de hăhăieli, un "mixi-pixi" plin cu nerăbdare, bagaje și apoi, daaaaaaaaaaa, marea, marea, marea, marea...

Bălăceală, soare, râs, duș, bălăceală, apă, râs, somn scurt, bălăceală, plimbare nocturnă pe urmele lui Bahus cel scump, râs, bălăceală, decorat copacul-cuier, poze, bălăceală, pozeeeeeeeeee, râs, mici fierbinți, bere rece, șezlonguri ude în miez de noapte, râs, râs, râs, bălăcealăăăăă!!!

A fost și o premieră mondială zilele astea. Domnia mea, și nu numai, a parcat/aterizat/respirat/dormit pentru prima dată în cort. Oaleeu... A fost frumos tare! Fermoare multe, de tras în toate direcțiile. Picioare multe, cu degete și mai multe, care se priveau în paralel sau haotic. Saltea moale, din saci de dormit puși ca varza,  pe straturi... Pernuță din inventarul propriu, cu mâner și coadă. Căutat șerpii  prin cort cu lanterna. Povești, poze, loc de fumat, hlizeli care trec dincolo de pereți, somn ca ursu' iarna și altele... E prea ultramegasuper beton să mergi cu cortu'! Mai ales când îl împarți cu cei mai buni prieteni. Care unii te iau cu ei să dormi, să râzi, să "locuiești" acolo. Alții te iau la o bârfă, o bomboană, un trabuc, un somn de dimineață... Eu nu am cort. Corturile erau ale lor, dar ei sunt ai mei...

Trei zile cu cei dragi. Cei mai... Care te păzesc de soarele mare și rău, care ard "pastile" noaptea ca să nu te mănânce țânțarii, care pun ușurel păturici pe tine când adormi seara afară, care râd cu tine printre valuri, care nu se supără că le faci poze cu chiloții în cap, care te trezesc să prinzi răsăritul pe malul mării, care te întreabă în microbuz cum ești pentru că știu că ai rău de mișcare, care-ți zâmbesc, care-ți aduc cartofi prăjiți și mici, care sunt acolo mereu deci și-n cel mai fain weekend la mare din viața ta.

"Un singur cuvânt spun, atât : șmecher."
"tren. cort. bere. nisip. val. pluta. una nenorocit crispata. tatze. val val val.. bere. hamsii. bere. etiennneeeee. saucissssooon. francezi stupizi. scobitori. colac. nu secuiesc. unguri. val. lotiune albastra. mici. tatze. tatze mici. bere. carte cu morti. scrumiera de plastic. dus. coada. dar dus. gel de dus. par de gel de dus. bere. pepsi. gand de pespi. zavoi imaginari. spuma de bere. de mare. scoici. cort. bere. vant. tren."
"Trei zile perfecte în care ne-am zâmbit cu fața arsă, ne-am luat în brațe țipând de usturimea pielii, ne-am alergat pe plaja liberă, ne-am pierdut sutienele în valuri, am făcut baie cu ochelarii de soare (neapărat roșii) pe nas și ne-am julit genunchii în scoici. Trei zile de vară toridă în care am făcut castele de nisip, am adunat scoici și melci, am bârfit râzând, am făcut planuri prea frumoase și am adunat spre 1000 de fotografii și multe filmări pentru deliciul nostru personal și exclusiv și pentru a ne retrăi vacanța asta la nesfârșit. Trei zile în care am fost cinci prietene/i bune/i, adulți scăpați de job/birou/calculator/oraș, pe un mal de mare sărată și caldă, care nu ne-am putut opri din râsul în hohote din momentul în care ne-am urcat în tren spre și am coborât din tren înapoi de la."
"Da."
Aham. Cu ei am fost la mare!

Totul a fost perfect! Distracție cu butonul dat la maxim. Avem chiar și o furculiță păstrată, cu aromă de mare. Dacă are cineva nevoie...