luni, 9 septembrie 2013

Nervi explodați

Băi, m-am săturat! De câteva zile mi-au explodat nervii. Pe stradă aud numa' discuții despre câini. Pe bloguri se scrie în draci pro sau contra acelorași câini. Pe facebook aproape nu mai intru de ieri, că nu mai pot. Dacă  nu văd păreri dobitoace, argumentate prost sau deloc, care "urlă" sinistru, turbat și cu priviri psihopate că toți câinii trebuie omorâți, văd poze cu animale călcate de mașină, decapitate, spânzurate , împușcate..., puse de tabăra adversă. Și, pe bune, îmi vine să mă iau de toată lumea... Și apoi să emigrez pe Marte.

Încerc să-i înțeleg și pe unii și pe ceilalți. Ce nu înțeleg e ura asta care s-a iscat între ei, motivele pe care le invocă unii dintre cei care vor să fie omorâți TOȚI câinii, faptul că nici una dintre tabere nu vrea să asculte alte păreri... Pe cei care susțin eutanasia încerc să-i înțeleg în măsura în care vor asta pentru că le e frică. În măsura în care vor ca asta să se facă prin metode "civilizate", dacă există așa ceva... În măsura în care vor să dispară de pe stradă câinii bolnavi sau cei violenți. Da, câinii psihopați nu trebuie să rămână pe stradă! Dar nu îi pot înțelege pe cei care transpiră ură prin toți porii. Pe cei care se înfoaie și își rag public părerea peste tot, cum că ei zic să fie omorâte toate animalele, fără excepție și prin nu contează ce metodă, inclusiv cu bâta.

Și știi ce aș face eu? Aș lua dintre ei o mamaie nervoasă, sau o mămică crizată, sau o domnișoară cu aere de geniu neînțeles, i-aș da un par în mână și aș băga-o într-o cușcă cu câinele ăla, să-l omoare ea, dacă e așa de tare. Și nu cu un câine fioros, cu unul bun, cu cel mai blând dintre ei dar care trebuie omorât pentru că, na, e câine... Aș vrea să știu dacă în momentul ăla, o să mai fie convinsă de căcaturile pe care le scuipa înainte. Aș fi curioasă dacă ar omorî câinele ăla care se uită cu ochi blânzi la ea. Mai mult ca sigur nu... Pentru că cei care țipă cel mai tare nu dau soluții, ei vor doar ca altcineva să facă treaba murdară pe care o doresc, ei să stea acasă, să posteze tâmpenii pe facebook și să se trezească a doua zi într-un oraș fără animale.

Pe de altă parte, mă enervează și unii dintre cei care sunt contra eutanasiei, dar nu fac decât să ridice pumnul împotriva celorlalți și să țipe pe interneți. N-am văzut pe nici unul care să ia pe cineva dintre ăia anti-câini și să-i explice ce tre' să facă și cum să se poarte ca să nu mai fie lătrat, fugărit și mușcat. Nu că ăla ar asculta, da' măcar să încerce... Citeam zilele astea un scenariu apocaliptic, în care toate femeile (nu pricep de ce nu și bărbații, da' mă rog...) care militează pentru câini ar trebui aruncate în mijlocul haitelor furioase, să fie sfâșiate și să le treacă cheful de apărat patrupede. Căcat! Adică...CĂCAT! Hai, pune-mă față în față cu câinele care te-a speriat cel mai tare în viața ta și lasă-mă să-ți arăt cum mă lasă în pace...

Și m-am săturat de replica: să te văd dacă aveai și tu copil, vorbeai tot așa? Sau varianta: dacă ăla era copilul tău, tot asta ai fi susținut? Dacă aș avea copil, apăi ăluia nu i-ar fi frică de câini! Pentru că aș ști să-l EDUC să nu-i fie, să știe cum să se poarte cu un animal și să-l respecte. Dacă tu respecți câinele ăla, și el o să facă același lucru. Iar dacă plodu' ăla ar fi fost al meu, azi ar fi bine merci... Pentru că nu l-aș fi lăsat afară cu cineva iresponsabil, cu cineva care nu-l urmărește în fiecare minut. E vorba de un plod mic, nu e admisibil să-l scapi din ochi gândind că se joacă pe undeva și, dacă vrea apă sau dacă-i curg mucii vine el... Cât de strâmb tre' să ai neuronu' ca să emită o asemenea părere?

N-am copil, dar am un cățel. Chiar dacă unii nu pot pricepe asta, cățelul ăla e copilul meu! Aș face orice pentru el. E bătrân, are 13 ani. Ei bine, în toți anii ăștia, la fiecare plimbare, când i-am dat drumul din lesă în locurile pe unde poate alerga fără nici un pericol, NU L-AM PIERDUT DIN OCHI O CLIPĂ!!! Drept urmare, n-a pățit niciodată nimic. Annabella, așa o cheamă, e cel mai bun și mai cuminte copil din lume. Din fericire pentru ea și pentru mine, s-a născut când și unde trebuie și a ajuns la mine. Dar sunt mulți câini cuminți și pe străzi. Ei de ce trebuie omorâți? Doar pentru că au avut ghinionul să se nască într-o țară în care animalele nu sunt respectate...

Sunt proști în ambele tabere. Care măcăie și atât. Și mă enervează pe mine... Sunt câini tâmpiți care fac rău. Și sunt căței buni, care te pupă fără să te cunoască, se uită în ochii tăi și dau din coadă fericiți. Sunt oameni care iubesc animalele și câini care iubesc oameni, necondiționat. Și mai sunt unii care vor să-i omoare pe toți! Pe câini. Dar, dacă s-ar putea și n-ar fi ilegal, sunt unii care i-ar omorî și pe cei care iubesc animalele...

În rest, pe principiul: dacă mai mulți îți zic că ești beat înseamnă că ești și ar fi bine să te duci să te culci, dacă mai mulți îți zic că ești prost, ar fi bine să stai acasă și să taci. Bună dimineața...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu