joi, 11 octombrie 2012

Îți promit, prietene!

Mi s-a spus de multe ori că-s un om "de treabă". Sper că persoanele respective nu s-au referit la faptul că-s harnică și că știu să trebăluiesc cu drag și spor... Deși am și eu în spate, ca tot omu', un rucsac destul de plin cu  diverse defecte, încăpățânări și pitici (mai mici sau mai mari...), cred că părțile bune reușesc să le acopere pe celelalte și să-mi creeze o imagine pozitivă, demnă de panoul cu "așa da". Nu m-am gândit niciodată să fac inventarul calităților mele, nu mi-ar folosi la nimic, important e cum mă văd cei din jurul meu, cei apropiați. Dar, dacă m-ar trăsni vreodată să cuget/analizez/centralizez toate plusurile mele, aș începe negreșit lista cu: am cuvânt.

De când mă știu, și mă cunosc de muuult timp, unul dintre cele mai importante lucruri pentru mine e să-ți respecți promisiunile. Am învățat asta de mică, nici nu mai știu de la cine și nici exact când, dar e o chestie pe care o am bine tatuată pe neuron! Dacă ai promis ceva, apăi fă pe dracu'-n patru, dă-te peste cap de trei ori, pune-ți costumul cu superputeri dacă e cazul și prestează ce-ai zis. Un om fără cuvânt aproape nu contează, mă uit la el zâmbind și trec mai departe.

Știu persoane care au gura plină de cuvinte când e vorba de promisiuni. Dacă îi vezi cu ce patos vorbesc, ai pornirea să te umpli de admirație, pentru că, față de ei, Superman părea mic copil când a salvat Terra. Dar, din păcate, discursul lor e doar o sumă de vorbe frumoase, fără fundament, pe care le uită rapid. Instrucțiunile proprii de funcționare spun că astfel de oameni se evită pe cât posibil și se ascultă doar în caz de plictiseală majoră, când ai nevoie să-ți amintești de copilărie și vrei să auzi povești nemuritoare, sau dacă vrei să faci un studiu de caz în vederea publicării tratatului despre mincinoșii cronici...

Nu prea-mi place să promit. Când e vorba de lucruri importante, mi-e teamă că ar putea interveni ceva care să mă împiedice să-mi respect cuvântul. Pentru că, uneori promisiunile nu depind doar de mine. Iar promisiunea-i sfântă! De asta promit rar, de regulă persoanelor din viața mea care chiar contează, la care țin și care-mi sunt mereu aproape. Și e de ajuns să spun doar... Fără să-mi iau o figura serioasă de om cu greutate, fără să mă pierd în detalii și argumente, fără să jur pe roșu, pe viața mea sau alte prostii... O spun doar. Pur și simplu. Iar dacă promit, devine lege...

Cam asta aș vrea să găsesc și în ceilalți. Uneori e posibil, alteori nu. În funcție de asta continuăm drumul împreună, sau îți fac cadou o busolă să nu greșești cumva traseul când pleci în direcția opusă mie! Și asta nu e valabil doar pentru oameni. Același lucru îl aștept de la un magazin online, de exemplu. Seriozitate și cuvânt! Asta am găsit la Oktal. După 13 ani de viață pe net, de evoluție permanentă și luptă dreaptă cu ceilalți, azi e tot cu fruntea sus, ca la început, cu armura la fel de strălucitoare și cu blazonul purtat cu mândrie, pentru că pe el scrie: "Promisiuni respectate. Din 1999".

Anul trecut am avut plăcerea să "facem afaceri" împreună. Și m-au câștigat de partea lor! Cum nu știu eu prea multe detalii tehnice, faptul că am găsit la fiecare produs dorit informații complete și reale m-a ajutat mult. Le-am pus o întrebare pe mail, noaptea, a doua zi dimineață răspunsul mă aștepta cuminte în cutia poștală virtuală. Nici n-am apucat să fac 13-14 de nerăbdare, că m-a și sunat curierul să-mi zică vestea cea mare: bunătățile mele sosiseră. Aveam posibilitatea de retur în 30 de zile, dar n-a fost cazul, erau chestiile mele, îmi plăceau maxim, numai să fi îndrăznit cineva să încerce să mi le ia... Și mi-a mai plăcut ceva, din fericire n-a fost nevoie, dar știu că e acolo: E-Service. Adică, în caz de, doamne fere, ceva nu merge bine, completezi frumușel un formular pe site, un nene de la consultanță te sună și te ajută să pui la punct obiectu'. Dacă nu se poate, alt nene, curier, vine la tine acasă, ia chestia care ți-a dat dureri de cap, o duce la service, "doctoru'" de aparate o face bine și același nene curier îți aduce acasă bucuria vieții tale reparată, veselă și frumoasă. Iar asta e moacă, gratis, free, no dinero...

O gamă largă de produse, servicii ante și post-vânzare, facilități fără număr! Magazin online, deci totul e rapid, simplu și comod. Cuvânt dat, cuvânt respectat! Promisiuni respectate, partener de încredere! Prieten! Așa cum unii dintre noi, mai demodați se pare, încă mai funcționează după Codul bunelor maniere, Oktal respectă Codul de Bune Practici pentru Comerțul Online. Și-i priește! Nu trebuie să schimbe nimic, doar s-o țină tot așa. Așa cum și-a obișnuit deja clienții... Clienți care sigur i-au rămas prieteni fideli. Așa, ca mine...

Postare pentru SuperBlog 2012, etapa3.

2 comentarii:

  1. Eu ma feresc sa fac promisiuni daca nu sunt absolut sigura ca le voi putea respecta. Si uneori tot sunt luata prin surprindere, ma trezesc ca trebuie sa fac eforturi disperate pentru a ma tine de cuvant. :))

    RăspundețiȘtergere