marți, 6 noiembrie 2012

Tu ești primăvara mea...

Sunt un mic artist. Fac bijuuri, obiecte decorative, tablouri, artă naivă... Cum iarna târgurile sunt mai răruțe și la cele de afară nu mă mai ține fizicul să particip, m-am gândit să încerc varianta de magazin online. Astfel, etapa a 16-a a SuperBlog-ului a picat la fix. Trebuie să mă plimb pe site-ul SpringShop, site care vinde magazine online, și să-mi spun părerea despre el. Cum e exact ce căutam, o s-o fac cu plăcere și interes maxim. Singura problemă va fi că o să fac "turul de onoare" pe acolo înarmată cu ochii și neuronul meu de artist atehnic, că altceva nu am...

Îmi place aspectul site-ului, e luminos, culorile sunt plăcute, dar... Trebuie să găsesc 3 "dar"-uri, nu? Că de acolo îmi pot cumpăra magazin online am priceput din prima. În rest, am zone în care mă cam uit ca mâța-n calendar... Noroc de filmulețul de pe prima pagină, e făcut foarte bine, scurt și explicit, pe mine una, m-a salvat! Nu știu dacă merge, dar poate ar trebui să folosiți mai puțini termeni tehnici. Pentru că cei care vor apela la serviciile voastre sunt în mare parte artiști, de exemplu..., sau oameni fără mari cunoștințe de IT.

Tarifele sunt diferențiate în funcție de ce caută și are nevoie fiecare, lipsește comisionul la vânzare și ai 15 zile să testezi magazinul. Plus că te poți muta oricând la alt plan de plată, iar magazinul se activează imediat ce-ți faci cont. Asta sună foarte bine, plus filtrele, care sunt o idee foarte bună pentru cei cu produse mai multe. Dar ar trebui să dați mai multe explicații la tarife. Ce înseamnă, la "bronz" de exemplu, spațiu de 500 MB și trafic de 3 GB... Oi fi eu bleagă, dar uite că nu știu cât și cum vine asta... Plus că mi-ar plăcea să existe pe site un magazin făcut special, un model cu câteva produse, să am idee cum va arăta al meu.

Ochiul meu critic de artist zice că cică paginile-s cam lungi... Dar neuronu' din preajma lui vine rapid să dea o mână de ajutor! Poate soluția ar fi mai multe imagini, cu diverse chestii pe care le explicați voi pe acolo. Cu alte cuvinte, mai pe românește, poze... Statice sau gif-uri, nu contează, ideea e să mai fragmenteze spațiile pline de cuvinte. Poate sună stupid asta, doar e un site tehnic, explicațiile sunt importante, nu imaginile. Mmmm...partea proastă e că, în ultimul timp, oamenii nu mai au răbdare, nu prea mai citesc, trec prin articole ca pe pista de schi: în zig-zag! De aia, câte o poză pe ici pe colo pune frână privirii, plus că blegii ca mine pot să-și mai explice câte o nebuloasă dacă o văd desenată...

Îmi place că există și un blog, tutorialele de la "Suport" ajută mult pe cei care nu fac asta în mod obișnuit iar programul de afiliere e interesant. Ce scrie la îmbunătățiri SEO vă cred pe cuvânt... Sunt foarte bine explicate noțiunile pe acolo, am priceput în mare despre ce e vorba, dar dacă o iau "în mic", încep să am o părere din ce în ce mai proastă despre mine... Deci o să mă fac că plouă... Aici nu trebuie să schimbați voi nimic, ar trebui schimbat neuronu' meu, dar mi-i drag, nu mă pot despărți de el!

Una peste alta, în pofida bombănelilor mele de mai sus, site-ul e fain. Inspiră încredere și e făcut cu grijă, răbdare și pricepere. Ar mai trebui doar ceva mai multă grijă la tastat, să nu mai existe greșeli de typo... În rest, mie îmi place! A, iar chestia cu Live support e un lucru foarte, foarte bun! Doar că cel/cea care se află în spate, dacă dă peste cineva întrebăcios ca mine, va avea nevoie de muuuult calm...

P.S. Nu, n-am terminat, ar mai fi ceva... Nu știu de ce, nu mă pricep, o fi de la browser-ul meu (google chrome), dar la mine partea de sus a paginilor nu se vede bine. Pun un print screen, ca să vă dați seama ce vreau să zic...




Postare pentru SuperBlog, etapa 16.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu