marți, 15 noiembrie 2011

Afacere "artistică"...

A fost odată ca niciodată, un artist. Eu. Și, ca toți artiștii, era cu capu'-n nori. Visa, lucra, creea, picta dar nu se preocupa deloc de promovarea produselor sale. Până într-o bună zi, când, înscris fiind la concursul SuperBlog, reveria i-a fost brutal întreruptă de cea mai complicată temă pe care o primise în viața sa. Da, ați ghicit: cum și-ar promova el creațiile geniale, în blogosferă...Își închise cu atenție tuburile de culori, puse pensula pe masă și, cu un oftat prelung, începu să se gândească. Și începu neuronul să scârțâie și să se vaite, de-i plângeai de milă. Nici măcar muza nu era lângă el, să-i dea o mână de ajutor, sub forma unor idei mărețe. Tragedie totală!

Și cum stătea el acolo, trist și abătut, fu deodată inundat de...nu, caloriferul era intact...fu inundat de o lumină aproape divină, care poposi deasupra capului său îngândurat. Și lumina a deschis sacoșa și a răsturnat peste el un val întreg de idei...Cam aeriene, așa, ca pentru un artist, dar...Să vedem. Poate iese ceva până la urmă...

S-o luăm, deci, metodic! Ca orice artist care se respectă, fiind încă în viață, n-am foarte mulți bani... Deci, nu-mi voi permite să cheltui foarte mult pentru publicitate. Daaar...cu puțină imaginație, se rezolvă! Mai întâi și mai întâi, se vorbește cu prietenii care au bloguri...Le arăt frumos ce fac, le zic că am nevoie de puțină reclamă și, dacă ceea ce fac o să-i convingă și le-o plăcea, am din start cele mai faine, mai sincere și mai tari postări din blogosferă!

După asta, îi "vizitez" pe cei din blogroll și le propun o mega afacere: dacă ei vor să scrie despre mine, scriu și eu o postare despre blogul lor, sau despre ce vrea fiecare...Cei care vor fi de acord, pe lângă postarea promisă, vor primi și o mică "atenție" executată de subsemnata, care sigur o să-i bucure! Așa, ca bonus...Pentru că pot!...

Ajungem și la partea antipatică: advertoriale care vor fi plătite. N-o să mă pun să trimit mail-uri aiurea, la jdemii de bloguri...Nu, frate. Aș apela numai la cei care chiar îmi place cum scriu: degajat, funny, fără greșeli gramaticale...Și, mai ales, blogul respectiv să aibă oareșcare legătură cu ce fac eu. Că degeaba îmi fac eu reclamă la bijuuri, de exemplu, pe un blog ce se ocupă exclusiv de calculatoare...Nu?
Bun. Deci am lista cu blogurile alese, unul și unul. Ori caut ceva adresă de mail la "contact", ori, în cel mai rău caz, las un comentariu(amuzant și irezistibil...) în care întreb, frumos și politicos, 2 lucruri: dacă ar fi interesați să scrie un advertorial despre ceea ce fac eu; și dacă nu vor să facă schimb le link cu mine. Plata? Greu de spus. Va fi în funcție de produsul descris, de lungimea postării, de traficul blogului respectiv și, cel mai important, în funcție de cât de mult îmi va plăcea postarea! Undeva de la 50 de lei în sus, mă gândesc eu. Și, poate unii vor, în loc de bani, chestii făcute de mine. Întrebăm, că nu doare...
Rezultatele acestei campanii de advertoriale pot fi contorizate foarte simplu: în blogger, la statistici, sau cu un gadget special de "urmărit" vizitatorii. Dacă pe blogul meu au sosit cititori din zona celor care au scris despre mine, "campania" a avut succes...

Următorul pas? Concursuri. Pe blogul meu, evident. Tentante, fiecare altfel, să nu se plictisească lumea, premii variate. De exemplu:

  • Concurs cu 3-5 premii. Să zicem bijuterii. Toate diferite, toate creație proprie, toate șmechere. Fiecare își alege una care-i place mai mult și, pentru a o câștiga, va trebui să scrie o postare în care s-o prezinte. Câștigă cea mai entuziastă și mai amuzantă dintre ele.
  • Concurs tematic. Azi va fi unul pentru rockeri, de exemplu. Premii? Piele, ținte, scheleței... Și, pe principiul caprei vecinului, va fi o temă gen Superblog: cel care le vrea, va trebui să scrie ce va face el cu brățara/medalionul/etc., la ce concerte o să și le pună, chestii din astea ușor sadice, dar funny.
  • Clar nu vor fi trecute cu vederea sărbătorile, când premiile vor fi în ton cu ele: chestii cu pisici negre/dovleci, iepurași, brăduți, inimioare, ornamente...
  • O altă idee ar mai fi să-ți acord o reducere la produsul pe care vrei să-l cumperi, dacă scrii pe blogul tău o postare despre el. 

Mă gândesc că astfel pot cointeresa o gamă largă de bloggeri. Pentru că, până la urmă toți suntem diferiți, fiecăruia ne place altceva. Și, dacă nu te interesează să scrii advertoriale pentru bani, dacă nu-ți plac premiile de luna asta, respectiv cerceii roz, poate o să-ți placă brățara din piele de data viitoare, un tablouaș, ceva de artă naivă, pernuța cu levănțică sau broșa cu gărgăriță din martie...Mă gândesc că ar merge. Și chiar bine...

Gata cu strategiile, planurile de marketing și ideile mărețe. Mă duc să mai pictez câte ceva. Nu-i de joacă cu inspirația asta. Când te pălește...

Postare pentru SuperBlog, etapa a 20-a.

P.S. Mulțumesc Oktal.ro pentru această probă, chiar mi-a fost utilă...:)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu