duminică, 20 noiembrie 2011

Moda? Mmm...o,da!

Moda? Pentru mine moda e o ecuație cu multe necunoscute...Da' multe de tot, frate! Numai necunoscute...Degeaba am mâncat matematică pe pâine în liceu, degeaba eram as la ecuații, când e vorba să cumpăr îmbrăcăminte, nu ajută. Și intru în panică! Și mă învârt prin magazine ca un pui stresat fără cap, mă uit, probez, cer păreri...Pentru că, desigur, nu mă aventurez niciodată singură în jungla hainelor! E prea terifiant...

Magazine specializate. Vrei marca cutare, te duci acolo, vrei șosete, trebuie să mergi dincolo. Fes, mănuși? Intri în magazin și găsești jdemii de modele și calități, din care nu știi ce să alegi. Îmi trebuie o cămașă? Aia sunt! Intră și ici și colo și dincolo, încearcă, suportă cu stoicism părerea "avizată" a vânzătoarei care mă anunță intrigată că mă uit la cămăși bărbătești. "Cele de damă sunt dincolo!" Știu. Și? Care-i problema dacă eu vreau "for man"?...

Stilul "sport" scrie pe mine. Blugi, tricouri, cămăși, bigmene, bocanci, câte o eșarfă, geci...Din astea...Pentru fiecare ar trebui rezervată o zi întreagă de colindat prin oraș. Pare amuzant. La început chiar e. Dar, după nenumărate magazine, probe, vânzătoare insistente care te mai și privesc de sus, culori, modele, kilometri întregi parcurși pentru un amărât de tricou, bigmen sau haină, devine un chin. Unul major! Și în momentele alea nu văd decât căsuța mea, fotoliul comod de lângă caloriferul cald, sucul din dreapta lui și cutia cu bomboane din stânga...

Și a fost odată ca niciodată, o zi măreață și binecuvântată, în care am avut imensa bucurie să găsesc absolut tot ce-mi trebuie într-un singur loc. La hypermaket. La Real! Și ziua cu pricina a fost notată-n calendar și a fost transformată în sărbătoare personală, scrisă cu cifre maaaari, roșii...Și e sărbătorită și preamărită, cu religiozitate, ori de câte ori merg la Real și vin de acolo cu "traista" plină de chestii, trebuincioase sau nu...Pentru că, da, acolo le găsesc pe toate, așezate frumos în răftulețele lor, pe raioane. Ordine și disciplină pe toată linia.

Iau frumușel un maxi-taxi, care mă lasă fix în fața intrării, pescuiesc un "transportor"(a se citi coș...) pe roți și intru în Mecca. O, da...Depășesc cu stil pe cei veniți să-și facă provizii pe toată luna și mă opresc "pe dreapta", în zona confecții/încălțăminte. Prima dată vizitez tricourile, bărbătești...,să văd ce mai fac, cum mai sunt, cine a mai plecat, cine a mai venit...Sigur găsesc ceva la care să-mi placă mesajul, modelul sau culoarea și, țup în coș cu el! Și-mi place că toate-s din bumbac, de calitate, dar accesibile ca preț. Asta dacă nu-i vreo promoție și magazinul devine Rai-Real...Și atunci le găsesc, frate, la un preț ridicol dar zâmbăreț, în special pentru portofelul meu care, mai nou, parcă a ținut cură de slăbire...Ultima dată când s-a întâmplat asta, am luat 5(cinci...) bucăți...Asta e, n-am rezistat! Da' faine...

Următoarea oprire: cămăși, bigmene, pulovere. Și am de acolo cel mai genial pulover din garderobă: negru, fermoar, cusături exterioare, inscripții...Pe la pantaloni merg mai rar. Pentru că mereu găsesc ceva care să-mi placă maxim dar care nu-mi vine...Așa că, trec direct la zona nostimă, unde cred că stau cel mai mult: la ciorapi. Care se miră și râde de mine că uit să plec de acolo, înseamnă că n-a trecut niciodată prin raionul cu pricina. Pentru că, sunt acolo n modele: colorate, moi, pufoase, cu dungi, fără, scurte, lungi și...tanaaamm...șosetele cu animăluțe! Da, din cauza lor stau și stau și stau și nu mă hotărăsc pe care să mi le iau...Drept urmare, plec mereu de acolo cu mai multe!

Acum, c-a venit iarna, ar trebui să-mi programez o vizită în Real, vreau o geacă nouă. Nu că cea veche, luată tot de acolo, ar avea ceva...Nu, e cea mai perfectă geacă plină de buzunare și făcută cu nu știu ce tehnologie modernă, cu teflon. Nu din ăla ca la tigăi, că e gri/roșie...Dar are același efect: apa și zăpada alunecă de pe mine mamă, mamă...Și, cum se apropie Crăciunul, ar trebui să mă uit și după ceva cadouri pentru cei dragi. Chiar dacă nu mă prea pricep eu să iau altora îmbrăcăminte, pot să-mi iau ajutoare cu mine. Important e că știu că acolo pot găsi tot ce vreau!

Postare pentru SuperBlog, etapa 22.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu